www.paulridyard.co.uk

My work reflects a passion for ancient woodland, localised mythology and the unusual, distorted and naturally occurring forms to which I am drawn. I spend much of my time seeking out extraordinary trees on the Internet and then visiting them, much like a tourist. I then work mainly from the snapshots I take, which are manipulated to accentuate any ambiguities I find. I am drawn to the wonder of these ancient, mutated and exposed subjects developing any new readings and relationships, as material flattened to images, they might suggest.

The work becomes a re-generation of the content of the photographs and questions the authenticity of our experience of the natural. I try to assimilate the photographic image as closely as possible and hope that by doing so, in a handmade fashion, that each pencil mark undermines any absolute notions of true or false. Instead it merges the documentation of these rare and compelling objects with the uniqueness of direct experience of them.

paulridyard@hotmail.com


Au cours des 10 dernières années, mon travail s’est centré sur la recherche d'arbres extraordinaires via Internet pour ensuite les visiter, tout comme un touriste. Je suis attiré par la merveille de ces sujets anciens, métamorphosés et vulnérables. Et je développe toutes sortes de nouvelles lectures et de nouveaux rapports qu’ils , pourraient suggérer, comme matériaux rapportés aux images planes.

Mon travail le plus récent présente des arbres autour desquels le sol a été érodé en raison de quelque facteur extérieur, révélant des formes bizarres, à nu. Lorsque j’ai croisé leur chemin, ils étaient appelés localement « les arbres qui marchent ». Cela semblait ridicule. Cependant, cette notion romantique m'a conduit à une excursion d'une journée dans les bois. Ces dessins participent de mon intérêt pour des sujets qui me semblent suggérer plus d'une seule chose et pour leur nouvelle lecture lorsqu'ils sont isolés de leur environnement d'origine.